reklama

Pištoľ do rúk a strieľam

Nie je nič zábavnejšie ako si zastrieľať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Máme pekne po prvom apríli, ktorý sa dokonca vcelku aj vydaril, ale samotný svet noviniek z herného sveta akoby potichúčku spinkal a nedokázal sa poriadne prebrať k životu zo zimného spánku. Nevadí, hry vychádzajú, dokonca aj tie kvalitné a práve o tom bude reč. Bežný hráč by čakal, že v čase, keď vychádza modla väčšiny virtuálnych jazdcov, nové Gran Turismo 5: Prologue, budem ako milovník rýchlych kolies tráviť práve pri tejto hre pre Playstation 3. Oh áno, je to výborná hra, zároveň i nádherná, to sa musí nechať, lenže svojou hrateľnosťou ma ovalila úplne iná hra. A nech to znie akokoľvek bizarne, považujem túto radovánku zatiaľ za vynikajúcu pecku. Ja viem, o chvíľu ma to prejde a primitívny koncept začne nudiť, ale...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

... ale by ste neverili, aké zábavné je vziať do ruky pištoľ a začať strieľať po tých vyskakujúcich panákoch. Aby som to upresnil - pištoľ je to plastová, so senzorom vpredu, dva pricapené na LCD, v mechanike sa točí disk s hrou Time Crisis 4 a začína poriadna mela. Hrať strieľačky z vlastného pohľadu s klávesnicou a myšou je zrejme najvhodnejšie. Gamepad je občas trochu nemotorný, konzolové hry preň musia byť prispôsobené (ale dá sa to), no je to nič oproti miereniu pištoľou na obrazovku a „strieľaniu" do nej.

Doteraz sa mi nič podobné nepodarilo zažiť a možno práve preto je to tak silné. Skutočne odporúčam každému si to vyskúšať. Môžete hrať so zapnutým zameriavačom, takže vidíte kam mierite, no tá skutočná paráda sa začína, keď si ho vypnete a „chodíte" s namierenou pištoľou, natiahnutými rukami ako superfízlovia v superfízlovských filmoch. Bolia z toho ruky ako krava, ale čert to vezmi, takto to má spád, takto to má grády. Nechcem, aby si niekto myslel, že som pošahaný zabednenec, ktorému z virtuálnej zábavy načisto preskočilo - uvedomujem si, že tou plastovou atrapou by som ani svojho zajaca neumlátil a v skutočnosti by som vystrelil (ak vôbec) len v stave sebeobrany. Vo forme hry je to však zaujímavé a vynikajúce a ešte niekoľko pochvál by som sem mohol hodiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak je Time Crisis 4 úplne priemerná hra - to by som si mal nechať do recenzie, hra ešte ani nevyšla, ale nič to. Okrem klasického arkádového len mierenia môžete aj chodiť ako v klasickej FPS (náročnejšie na koordináciu pohybov, spočiatku som si myslel, že tých chuligánov, čo po mne strieľajú, radšej umlátim pažbou) a všetko to vyzerá otrasne, ako z roku raz-dva-tri. Ale nevadí, mierim si zbraňou na obrazovku a je mi dobre. Škoda, že podobných originalít nie je viacero. Wii nerátam, na to nie je dostatok skutočne poriadnych hier.

Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu