reklama

Čo nové v hernom svete II

Minulý týždeň sa toho v hernom svete mnoho nestalo, pred sviatkami však nikto nič iné ani neočakával....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Minulý týždeň sa toho v hernom svete mnoho nestalo, pred sviatkami však nikto nič iné ani neočakával. No, ani ja som nečakal, že hneď v pondelok budem tak mimo, že budem musieť odísť z práce a preležím pol týždňa v posteli. Raj to na zemi, ale priznám sa, že by som sa radšej trápil čučaním do LCD. Ale niečo sa predsa len stalo. 

Slovenské vývojárske štúdio 10tacle je zatvorené. Definitívne. Veľké elfské dobrodružstvo Elveon dostal do rúk anglický Climax a ambiciózni slovenskí vývojári majú maximálne tak padáka a prázdne ruky. Nechcem, aby to vyznelo tak, že nefandím slovenským hrám, ale z tohto vývoja nie som veľmi prekvapený a vlastne ani smutný. Nič proti bývalému tímu okolo Hazuchu, ale prišli s projektom, o ktorom sa hovorili samé nádherné veci, že to bude bomba, že to nebude klasické fantasy, že ten súbojový systém bude eňo-ňuňo a jednoducho pecka roka. Lenže ktorého... heh. Je pekné hovoriť o veľkých veciach, dokonca aj vtedy, ak sa ich niekto pokúša aj plniť, lenže sa čakalo trochu dlhšie, ani zahraničný investor nemá bezodnú pokladnicu, navyše začal mať finančné problémy, pretože sa začal príliš rýchlo rozpínať a slovenskému 10tacle tak zazvonil koniec a rozprávky bolo koniec. Čo tak nabudúce radšej začať s menej ambicióznym projektom, ktorý síce nemusí byť desať-áčkovým, ale dokončia ho za max. 2 roky a bude sa páčiť. V tomto radšej budem dvíhať palec nad slovenskými 3D People alebo Cauldronom, ktorí síce robia budget, ale budget kvalitný a hrateľný. A nedivil by som sa, keby napokon Elveon dopadol v hodnoteniach len mierne nadpriemerne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na akčný projekt Haze sa čaká už... vlastne to už nikto neráta. Zrejme už tvorcovia a vydavateľ nemá čím zaujať, tak najprv začiatkom týždňa vypustí správu, že hra bude výhradne pre Playstation 3. Čo naštve. Búrlivejších i naserie. Viacerí mávnu rukou, veď aj tak to v máji nebude, tak čo sa všetci plašia. Ale aspoň sa o hre začalo, aj keď potichu, hovoriť. Následne, aby nahnevaných hráčov upokojili a učičíkali ich, prezradia, že ono to výhradne a exkluzívne pre Playstation 3 bude predsa len časovo výhradné a exkluzívne pre Playstation 3. Herný redaktor môže byť rád, že napíše dve správy o ničom a všetci sa radujeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď sa snažím veľmi, ale skutočne veľmi, nejde mi do hlavy, prečo vzniká kniha na základe Dooma 3. A dokonca bude mať zrejme viac než 10 strán a pracuje na nej človek, ktorý mal na starosti zápletku k trojke i datadisku. Prečo vzniká kniha k strieľačke z vlastného pohľadu, keď jediná myšlienka tejto série je idem a strieľam, v prípade tretieho dielu sa tu a tam zľaknem, ale inak mordujem pekelné potvory, ktoré sú zlé. A ja som dobrý. A som hrdina. Vykresliť tiesnivú atmosféru? No dobre, nech sa páči, ale prečo sakra Doom??? Zaujímavých príbehov je omnoho viac, no tie zostávajú nepovšimnuté, hlavne, že si budeme môcť prečítať Dooma. Ach, kde mám toho Kinga, toto skutočne nemusím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Definitívne som zistil, že Nemci vedia robiť adventúry, dokonca - a teraz nekecám, ani ma nikto nepodplatil - adventúry vtipné, v ktorých človek nájde aj situáciu, nad ktorou sa uchechtne. Simon the Sorcerer 4 vychádza u nás až teraz (rok po nemeckom vydaní, pričom anglická verzia bude zrejme ešte počkať) s českými titulkami. Za tri stovky. To sa nielenže oplatí, to si dokonca aj kúpte, pretože počúvať tie umrnčané hlasy, že tie hry sú taaaaak draheeeeee, ma už skutočne nebaví. Zaujalo ma však niečo iné. Hovorené slovo (alebo dabing ak chcete) nekorešponduje s textom, s českým prekladom. Je tam myšlienka a Nemci boli vtipní (často svojsky, ale viackrát sa skutočne usmejete!) a prekladateľ do toho všetkého vložil niečo zo seba a podal to... taktiež svojsky. A podľa mňa ešte lepšie než samotní tvorcovia. Inak ide o adventúru zo starej školy: inventár, predmety, pokecy a vcelku odsýpajúca hrateľnosť, pretože sa zbytočne nezasekávate, čo ma neskutočne hnevalo pri hardcore minulých dieloch. A ďalej? No, hrám Army of Two, hrám Conflict: Denied Ops a zistil som, že som sa kooperačných akcií prejedol ešte predtým, než vlastne začali vychádzať. A potom som ako idiot brnkal na gitare v Guitar Hero II a III, aby som prišiel na iné myšlienky, aby som mal prázdnu hlavu pri písaní recenzie, no ja som ju mal až tak prázdnu, že bola prázdna úplne. Chýba tomu niečo, chýba a ja ani za boha neviem čo, pretože zle sa to nehrá, no nič z toho človek nemá. Mám typ na najnechutnejšiu hru tohto roku: Condemned 2. Dokonca som sa aj bál pri hraní a toho hnusu na obrazovke i zľakol, ale na jednotku to nemá. Ďalší týždeň bude hádam vtipnejší, veď bude prvý apríl, tak ak dokonca máte nejaké tajné želanie na aprílovú správu, kľudne sa čiňte, píšte na jan.kordos@smeonline.sk a nikto nikdy nevie.

Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu